وزير نيرو خبر داد؛
درخواست افزایش ده درصدی بودجه وزارت نیرو در سال آینده

یزدفردا "وزیر نیرو از درخواست افزایش بیش از 10 درصدی بودجه سال آینده این وزارتخانه نسبت به سال ‌جاری خبر داد ؛نامجو گفت :در صورت بروز اشتباه در قبض‌ها مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و آن را با شرکت‌های آب و برق مطرح کنند زیرا این شرکت‌ها در صورت نیاز قبوض آنها را اصلاح می کنند

وزیر نیرو از درخواست افزایش بیش از 10 درصدی بودجه سال آینده این وزارتخانه نسبت به سال ‌جاری خبر داد و گفت: هم اکنون با تلاش کارکنان وزارت نیرو برنامه‌ریزی مناسب برای تنظیم بودجه سال آینده در دست تدوین است.

به گزارش یزدفردا  به نقل از ایرنا،'مجید نامجو' ،وزیر نیرو ، این پاسخ رادر خصوص وضعیت بودجه این وزارتخانه در سال آینده و در حاشیه امضا تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و بانک ملی در وزارت نیرو اعلام کرد.

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون مردم در جریان‌قیمت‌های جدید آب، برق و خدمات فاضلاب هستند و جا دارد از تغییر رفتار مصرفی مردم به محض اعلام قیمت‌ های جدید تشکر کنیم.

وی افزود: اندازه‌گیری‌های کنونی از میزان مصرف آب و برق در کشور نشان می دهد که یکی از اهداف هدفمندی که کاهش میزان مصرف بوده، تحقق یافته است.

نامجو افزود: پس از هدفمندی یارانه‌ها در بخش آب و برق نیاز به تغییر تعرفه‌ها و تغییر سیستم‌ ها و اصلاح نرم‌افزازها بود که به خوبی صورت گرفته و همکاران وزارت نیرو در سراسر کشور آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌اند و قبض‌های برق و آب در کشور یکسان شده است.

وزیر نیرو گفت: قبض‌ها شفاف شده و مردم براحتی می توانند هزینه‌های آب، برق و خدمات فاضلاب را به راحتی محاسبه کنند البته ممکن است در مراحل اولیه صدور قبض‌های جدید با توجه به حجم بالای کار و گستردگی کشور اشتباهاتی نیز صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: در صورت بروز اشتباه در قبض‌ها مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و آن را با شرکت‌های آب و برق مطرح کنند زیرا این شرکت‌ها در صورت نیاز قبوض آنها را اصلاح می کنند.

نامجو اظهار داشت: قبوض‌ جدید به گونه‌ای تنظیم شده که میزان مصرف آب و برق پیش از هدفمندی یارانه‌ها (28 آذرماه) را جداگانه محاسبه می کند و میزان مصرف پس از هدفمندی تا زمان صدور قبض در ستون جداگانه و با قیمت جدید درج شده است.

وزیر نیرو افزود: کشور ما از نظر انرژی دارای مزیت است و باید از آن بخوبی استفاده شود و دولت در جاهایی مانند صنعت و کشاورزی می تواند کمک خوبی ارائه دهد، اما هرجه که دولت احساس اسراف در مصرف کند، می تواند جلوی آنرا بگیرد.

نامجو ادامه داد: در طول برنامه‌ریزی برای هدفمندی یارانه‌ها و در جلسات فشرده و متنوع برگزار شده در رابطه با صنایع، کشاورزی، اصناف و مصرف خانگی بحث‌های مطلوبی مطرح شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا